Timsko motivacijski program
Doživetje, čustva, skupinska pripadnost, motivacija, neformalno komuniciranje- vse to so dejavniki, ki jih upoštevamo pri organizaciji dogodkov na prostem. Podjetja, ki se zavedajo pomena motivacije zaposlenih so spoznala, da jim profesionalno vodeni dogodki na prostem, ki so nabiti z energijo, čustvi in enkratnimi doživetji, povečujejo prepoznavnost in ugled, hkrati pa na neformalen način povezujejo vse vpletene. Vsakdanje teme s katerimi se srečujete na vašem delovnem mestu bomo skozi različne metafore vpletli v program.
Namen:
Motivirati sodelavce za doseganje boljših poslovnih rezultatov, za timsko delo in za doseganje skupnih ciljev.
Cilji:
Program bo skupini omogočil spoznati:
- Kako se mora organizirati v popolnoma novem okolju
- Kako postaviti temelje za odprto komuniciranje
- Kako predpostavke uničujejo učinkovito reševanje nalog
- Da so vsi dosežki rezultat lastnih spoznanj in izkušenj
- Da morajo vsi udeleženci aktivno sodelovati pri vseh odločitvah in so za njih tudi odgovorni
- Kako delovati na podlagi vzajemnega zaupanja
- Veselje pri skupnih dosežkih
Vsenina in potek:
Program bo oblikovan za vsako skupino posebej in tako prilagojen značilnostim skupine, njenim ciljem ter namenom in konkretnemu okolju oziroma lokaciji, kjer se bo program izvajal. Navadno ga sestavljajo elemeti iz iger "Iskanja skritega zaklada" ter lažji elemeti (predvsem timske iniciative in igre ter nizki elementi) iz HRC programa. Navajamo primer:
Prvi dan:
-
Prihod na lokacijo
-
Predstavitev programa in uvod v iniciative ter igre
-
Timske iniciative in igre: Iniciative in igre so oblikovane tako, da je stopnja zaznanega tveganja nizka, aktivnosti same pa so dokaj nezahtevne. Njihov namen je skupini predstaviti osnovne veščine timskega dela, s poudarkom na veščinah, potrebnih za reševanje problemov. Te veščine člani skupine identificirajo v razpravi po vsaki aktivnosti. Hkrati s tem pa iniciative in igre služijo medsebojnemu spoznavanju posameznikov in ponazoritvi stopenj v razvoju skupine. Omogočajo tudi začetek procesa skupinskega učenja, ko skupina odkriva in spoznava tako dejavnike, ki njeno učinkovitost pospešujejo, kot tudi tiste, ki jo ovirajo. Spoznanja, izkušnje in zamisli, pridobljene pri iniciativah in igrah, skupino pripravijo za delovanje na naslednjem nivoju, to je na nizkih elementih.
-
Aktivnosti na nizkih elementih: Nizki elementi so sestavljeni iz aktivnosti z uporabo pripomočkov, kot so lesene platforme, vodoravni drogovi, tramovi, vrvi, velike kolebnice in podobno. Stopnja zaznanega tveganja je nekoliko višja, kot pri iniciativah in igrah, temu ustrezno pa so tudi aktivnosti nekoliko zahtevnejše. Poleg veščin in spoznanj, pridobljenih pri iniciativah in igrah, nizki elementi poudarjajo zlasti veščine učinkovitega komuniciranja, vodenja in koordiniranja znotraj skupin in med skupinami. Prav tako je poudarek na planiranju in učinkovitemu reševanju problemov.
-
Povzetek po vsaki igri: dogajanje v timu, kaj smo se naučili
Drugi dan:
-
Podrobna analiza iger in aktivnosti prvega dne
-
Oblikovanje napotkov za delovanje tima
-
Pregled in posodobitev poslanstva tima in svečan podpis
-
Določitev kodeksa vedenja članov tima in svečan podpis
-
Začetek igre >Iskanje skritega zaklada<: Ekipa dobi zbirko nalog , ki jih bo potrebno uspešno razrešiti. Ko se naloga uspešno reši, ekipa na dogovorjenem mestu najde delček sestavljanke ali pa jim ga preda eden izmed inštruktorjev. Za uspešen zaključek igre je potrebno poiskati oziroma uspešno pridobiti vse delčke, in jih z učinkovitim sodelovanjem med vsemi člani sestavili v celoto. Končni odgovor je potrebno predstaviti >namišljeni avtoriteti<.
-
Povzetek: dogajanje v timu, kaj smo se naučili
-
Zaključki za nadaljnje timsko delo in zaključek programa
Metode dela:
- Moderiranje
- Aktivnosti v naravnem okolju
- Urjenje na prostem na ustreznih napravah
- Diskusije v skupinah in med skupinami