Kaj je organizacijska klima?

Organizacijsko klimo lahko definiramo kot niz merljivih lastnosti delovnega okolja, zaznanih neposredno ali posredno s strani tistih ljudi, ki živijo in delajo v tem okolju in vpliva na motivacijo in vedenje zaposlenih. Iz mnogih definicij, ki na tem področju obstajajo, lahko povzamemo naslednje lastnosti organizacijske klime:

  • označuje množico lastnosti organizacije, ki so zaznavne narave
  • zaposleni te lastnosti organizacije lahko opišejo, kar pomeni, da se jih jasno zavedajo
  • je relativno trajna
  • nastaja preko interakcije med člani organizacije, ki si jo delijo
  • osnova za oblikovanje so dejanski dogodki oziroma realnosti (npr. politika, postopki, vodenje, struktura, vrednote, norme, stališča, pravila, pogoji dela)
  • povratno vpliva na interpretacijo dejanskih dogodkov in posledično tudi na vedenje ljudi
  • nanaša se na odnose med zaposlenimi kot tudi na odnos organizacije do zunanjega okolja
  • odraža organizacijske cilje kot tudi kakovost delovnega okolja
  • po njej se organizacije med seboj razlikujejo

Organizacijska klima lahko prežema celotno organizacijo ali pa se nanaša bolj na okolje znotraj oddelka, sektorja, obrata. Klima je sicer neoprijemljiva, a kljub temu prisotna v delovnem okolju in vpliva na vse, kar se v organizaciji dogaja. Je dinamičen sistem, zato nanjo vpliva skoraj vse, kar se pojavlja znotraj organizacije. Med pomembne vplive lahko uvrstimo: najvišje vodstvo podjetja, zgodovina in tradicija podjetja, tehnologija, vrste storitev, stranke, pričakovanja v podjetju, informacijski sistem, delovni postopki, uporaba vzpodbud, organizacija dela ter cilji in vrednote, ki se v podjetju poudarjajo.